UAB CELERAUTO - KĖBULŲ SERVISAS VILNIUJE                Tel: +370 610 11113
Kėbulo darbai || Paruošimo - dažymo darbai || Prekyba originaliomis detalėmis || Draudiminių žalų reguliavimas                                                                                    DIRBAME SU VISOMIS DRAUDIMO BENDROVĖMIS LIETUVOJE

Naujienos


Grįžti į peržiūrą

2017-05-02

Automobilių dažymas

Automobilio dažymas - ne tik dažų užpurškimas. Šį darbą būtų galima suskirstyti į kelis etapus: geometrijos atkūrimas, nuvalymas, paruošimas, dažymas, lakavimas. Kas vyksta kiekvienu iš etapų, autoreviu.lt skaitytojams pasakoja meistras- dažytojas.

Pradžia
Pasak meistro dažyti automobilį tenka dviem atvejais - po avarijos ir praradus prekinę išvaizdą (atšokinėjus, nuskeldėjus dažams ir pan.) Paprastai stengiamasi apsiriboti tik reikiamų detalių perdažymu, nes dažyti visą automobilį - malonumas nepigus, o kai kuriais atvejais gali kainuoti brangiau už automobilį.

Pirmas darbas prieš pradedant dažyti, nesvarbu, garaže ar specializuotame servise, - automobilio geometrijos atkūrimas arba patikrinimas. Jeigu automobilis buvo avarijoje, geometriją (tinkamą visų kėbulo ir važiuoklės detalių išsidėstymą) teks atkurti.



Prireikus pirmiausia tiesinamas ir tvarkomas kėbulas, ant jo kabinamos sutvarkytos ir ištiesintos durelės ir sparnai. Geras dažytojas visas šias detales stengsis visiškai ištiesinti, o prastas nelygumus tiesiog užteps glaistu. Vėliau dėl to gali nukentėti dažymo kokybė. Sukabinus į vietą visas detales, sutvarkomi tarp jų esantys tarpai (jie turi būti vienodo pločio). Vėliau tikrinama automobilio važiuoklė ir, prireikus, atkuriama jos geometrija. Sutvarkius automobilio geometriją galima užsiimi detalių valymu ir paruošimu dažyti.



Viskas turi būti švaru
Tik prastas dažytojas glaistys ir dažys automobilį, nenuvalęs senų dažų ar rūdžių. Taip tvarkomi ir menki įbrėžimai, ir perdažant visą detalę. Jeigu yra rūdžių ar nuskilusių dažų, arba tvarkant prastai dažytą automobilį, viskas valoma iki blizgančio metalinio paviršiaus. Kitais atvejais valoma ne visa detalė, o tik ta vieta, kurią reikia glaistyti. Taip pat galima nevalyti vietos, kur dažų sluoksnis nėra pažeistas, jei dažysite mažą įlinkimą.



Įvertinama nuvalytos detalės būklė. Jeigu matome rūdžių, vieta apdorojama rūdžių rišikliu. Tepamas glaistas (jis nėra būtinas, jeigu paviršius lygus ir tinkamas dažyti). Reikia nepamiršti glaisto sumaišyti su kietikliu, kitaip jis nesustings. Vėliau glaistas šlifuojamas, jeigu reikia. Purškiamas gruntas. Dažant be grunto, per dažus matytųsi visi nuglaistyto paviršiaus nelygumai. Gruntas juos paslepia ir užtikrina geresnį dažų sukibimą su paviršiumi. Galiausia purškiami dažai ir, prireikus, lakas. Beje, reikia nepamiršti, kad nedažomos (netvarkomos) detalės turi būti uždengtos.



Jeigu kažkuris iš etapų buvo praleistas arba darytas nekokybiškai, tai labai greitai pamatysite. Tarkim, jei po kurio laiko nudažytoje vietoje pasirodo pūslių, galimi keli variantai: blogai nuvalytas ir paruoštas paviršius, pradėta dažyti neišdžiūvus kitoms medžiagoms, palikta rūdžių, į glaistą neįdėtą kietiklio. Taip gali atsitikti dirbant paskubomis. Pasak R. Morkūno, vieną detalę paruošti ir nudažyti trunka 2-3 dienas, visą automobilį - mažiausiai 10 dienų. Taigi, jeigu jūsų automobilį sutvarkė greičiau, galima pradėti laukti broko.

Dažai ir lakai
Automobilių dažymui gali būti naudojami trijų tipų dažai: metalikas, perlamutras arba akrilas (detalės aerozolių balionėliais nenudažysi kokybiškai). 100 gramų dažų kainuoja maždaug vienodai. Skirtumas nebent tas, kad akrilu nudažyto automobilio galima nelakuoti, o nudažytas metaliko ar perlamutro dažais labiau blizgės ir žaižaruos. Naudojami HS (kieti) ir MS (minkšti) lakai. Pastarieji prastesnės kokybės, tad geri dažytojai jų naudoja nedažnai.



Praktika rodo, kad geriausia automobilį dažyti ir lakuoti, nes taip automobilis atrodys puikiai. Dažyti reiktų kameroje. Specialiose dažymo kamerose užtikrinamas reikiamas patalpų vėdinimas, dažų ir kitų medžiagų džiovinimas, o dažomas automobilis saugomas nuo dulkių. Reiktų pasirūpinti, kad dažymo įrangoje neliktų drėgmės ar kitų priemaišų, nes tai pakenks darbo kokybei. Po dažymo kameroje, jeigu ir lieka kokių nors menkų trūkumų, juos nesunkiai paslepia lakas. Vėliau automobilį reikia poliruoti. Rimtų, didelių trūkumų nepaslėps nei lakavimas, nei poliravimas.



Jeigu dažomo automobilio dažų kodo nematyti, arba jis nudažytas sunkiai parenkama spalva, dažant daromi vadinamieji perėjimai. Palyginama šalia dažomos detalės esančių detalių spalva, vėliau naujai pagamintais dažais nudažoma šalia esančių detalių pakraščiai, ne tik detalė. Viskas lakuojama. Jei darbai atlikti kokybiškai, paviršius bus lygus, blizgus, nesiskirs detalių spalva.



Dar keletas niuansų
Dažyti galima ne tik metalines, bet ir plastikines automobilių dalis. Tai ypač aktualu mėgstantiems puošti savo automobilius. Deja, paruošti dažymui plastiką arba stiklo audinį kainuoja brangiau negu ruošiant metalą, nes standartiniai automobilių dažai nelabai nori prie jų kibti.

Dažyti galima ir automobilių buferius. Dažant reikia papildomų cheminių medžiagų, nes kitaip dažai nuo plastmasės lupsis palyginti lengvai.



Taip pat sunkiau parinkti išskirtines (sudėtingas) spalvas. Taigi prieš apsispręsdami puošti savo automobilį, apskaičiuokite, ar tai finansiškai tikslinga.

Beje, dažyti galima ir motociklus. Įdomu tai, kad motociklo paruošimas užtrunka ilgiau, sunaudojama daugiau dažų, nors jis mažesnis už automobilį. Reikalas tas, kad motociklą šveisti ir valyti reikia rankomis, o dažant daug dažų prapurškiama pro šalį. Lako taip pat reikia gerokai daugiau, o poliruoti lenktus ir siaurus paviršius gerokai sunkiau negu plačias automobilio skardas. Visa tai lemia aukštesnę kainą.



Kur dažyti ir kaip - spręskite patys. Jeigu jau nusprendėte dažyti savo transporto priemonę ir norite kokybės, patirtis rodo, kad reiktų pasiieškoti tokio dažytojo, kuris turėtų bent dažymo kamerą, nes garažuose dirbančių meistrų darbu šiuo atveju ilgai nesidžiaugsite.



Grįžti į peržiūrą